Opsporingsmodellen - en model for tidlig opsporing

Trivselsevaluering

En central metode i Opsporingsmodellen er de systematiske trivselsevalueringer af alle børn i alderen 0-6 år.

Trivselsevalueringerne skal hjælpe med at opdage børns eventuelle manglende trivsel på et tidligt tidspunkt.

Der gennemføres trivselsevaluering 2 gange årligt.

Samarbejde med forældre om trivselsevaluering

Samarbejdet med forældre er afgørende i forhold til et barns trivsel.

Det er forældrene der kender barnet bedst.

Forældre orienteres om, at der gennemføres trivselsevaluering og inddrages hvis evalueringen giver anledning til ekstra opmærksomhed eller bekymring i forhold til barnets trivsel.

Forældreportalen

I Aalborg Kommune bruger vi Rambølls Forældreportal.

Forældreportalen er en digital portal, som samler de oplysninger, der er behov for i dialogen om dit barns trivsel.

Vi bruger Forældreportalen i forbindelse med trivselsevalueringer og sprogvurderinger.

For yderligere information henvises til Allborg kommunes hjemmeside ”Sammen om trivsel – en model for tidlig opsporing”.

Du kan læse mere om Opsporingsmodellen på Aalborg Kommunes hjemmeside.